Competències Benestar i Drets socials

Competències Benestar i Drets socials

La Llei 4/2009, d'11 de juny de 2009, de serveis socials de les Illes Balears BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 (Núm Registre 13647. Pg 104-128) i el Decret Batlia d'Organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma de 18 de febrer de 2016 encomana a l'Àrea de Benestar i Drets Socials les següents competències:

  • Detectar i estudiar les necessitats socials al terme municipal.
  • Implementar els serveis d'atenció social primària i els de caràcter específic que, per raons de necessitat o per acord amb altres administracions, calgui cobrir. 
  • Abordar les necessitats socials, psicosocials i socioeducatives mitjançant actuacions individuals o familiars, grupals o comunitàries, prioritzant la faceta preventiva i reinseridora de l'atenció social municipal.
  • Coordinar les actuacions que en matèria de serveis socials es realitzin al terme municipal, amb facultat de dictar normes o instruccions que regulin l'activitat d'aquests serveis i les seves instal·lacions.
  • Col·laborar amb altres administracions mitjançant la firma de convenis i amb les entitats i associacions que treballen al camp dels serveis socials a través de la convocatòria anual de subvencions i la firma de convenis vinculats a subvencions. 
  • Promoure i fomentar la participació de les entitats socials i del voluntariat en la prestació de serveis socials de la ciutat. 
  • Realitzar les actuacions que calguin per a procurar l'equilibri dels serveis socials territorials i les seves dotacions als districtes, així com garantir la igualtat en les condicions d'accés a aquests. Organitzar els serveis no territorials i la seva vinculació amb els anteriors. 
  • Impulsar, tramitar, coordinar i avaluar plans, programes o projectes transversals adreçats a col·lectius específics o grups poblacionals, en l'àmbit de les seves competències. 
  • Desenvolupar la Llei de serveis socials de les Illes Balears en les seves competències municipals. 
  • Cobrir les necessitats bàsiques de la ciutadania de Palma. 
  • Planificar, coordinar, atendre i avaluar els diferents serveis d'acolliment municipals per a famílies i adults. 
  • Dirigir l'atenció coordinada des de les àrees municipals a determinades situacions (emergències socials, Diògens...). 
  • Detectar, prevenir i intervenir conjuntament amb altres serveis i entitats, en les famílies en situació de risc social. 
  • Prevenir el consum de drogues i altres addicions. 
  • Impulsar els processos de treball i intervenció comunitària per la millora de la qualitat de vida de les barriades de Palma conjuntament amb les entitats, les institucions i associacions presents a cada un dels territoris. 
  • Gestionar, coordinar i inspeccionar els serveis i els convenis per a millorar la convivència i la cohesió comunitària a les barriades de Palma.

Datum der letzten Änderung: 30. Mai 2023

Navigationsmenü