Competències Benestar i Drets socials - Benestar social
Competències Benestar i Drets socials
La Llei 4/2009, d'11 de juny de 2009, de serveis socials de les Illes Balears BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 (Núm Registre 13647. Pg 104-128) i el Decret Batlia d'Organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma de 18 de febrer de 2016 encomana a l'Àrea de Benestar i Drets Socials les següents competències:
- Detectar i estudiar les necessitats socials al terme municipal.
- Implementar els serveis d'atenció social primària i els de caràcter específic que, per raons de necessitat o per acord amb altres administracions, calgui cobrir.
- Abordar les necessitats socials, psicosocials i socioeducatives mitjançant actuacions individuals o familiars, grupals o comunitàries, prioritzant la faceta preventiva i reinseridora de l'atenció social municipal.
- Coordinar les actuacions que en matèria de serveis socials es realitzin al terme municipal, amb facultat de dictar normes o instruccions que regulin l'activitat d'aquests serveis i les seves instal·lacions.
- Col·laborar amb altres administracions mitjançant la firma de convenis i amb les entitats i associacions que treballen al camp dels serveis socials a través de la convocatòria anual de subvencions i la firma de convenis vinculats a subvencions.
- Promoure i fomentar la participació de les entitats socials i del voluntariat en la prestació de serveis socials de la ciutat.
- Realitzar les actuacions que calguin per a procurar l'equilibri dels serveis socials territorials i les seves dotacions als districtes, així com garantir la igualtat en les condicions d'accés a aquests. Organitzar els serveis no territorials i la seva vinculació amb els anteriors.
- Impulsar, tramitar, coordinar i avaluar plans, programes o projectes transversals adreçats a col·lectius específics o grups poblacionals, en l'àmbit de les seves competències.
- Desenvolupar la Llei de serveis socials de les Illes Balears en les seves competències municipals.
- Cobrir les necessitats bàsiques de la ciutadania de Palma.
- Planificar, coordinar, atendre i avaluar els diferents serveis d'acolliment municipals per a famílies i adults.
- Dirigir l'atenció coordinada des de les àrees municipals a determinades situacions (emergències socials, Diògens...).
- Detectar, prevenir i intervenir conjuntament amb altres serveis i entitats, en les famílies en situació de risc social.
- Prevenir el consum de drogues i altres addicions.
- Impulsar els processos de treball i intervenció comunitària per la millora de la qualitat de vida de les barriades de Palma conjuntament amb les entitats, les institucions i associacions presents a cada un dels territoris.
- Gestionar, coordinar i inspeccionar els serveis i els convenis per a millorar la convivència i la cohesió comunitària a les barriades de Palma.
Data darrera modificació: 30 de maig de 2023